dilluns, 26 de maig del 2014

CAN MAÇANA, COLL DE PORC, REFUGI VICENÇ BARBÉ, CAN MAÇANA
TOTAL  2:15 HORES

Portarà l'excursió en Josep SICART i Andreu RAFA

0:00   Sortim de l'Aparcament de Can Maçana (710 metres) seguint un camí carreter.

0:06   Passem un primer coll i ens decantem cap a l'obaga.
0:11   Nova collada, a la dreta arrenca un camí que mena a les ruïnes de Sant Pau Vell.
          Coll de Guirló, a la dreta un camí ample de baixada cap al Bruc.

0:13   Seguint la pista i a la dreta deixem un camí amb lleugera pujada, hi ha el corriol que ens mena al refugi.

0:15   Seguim recta un tros i s'acaba la pista; el sender continua però molt clar.
0:28   Passem per sota mateix de l'esvelta Cadireta de les Agulles i de la roca Foradada  gran triangle obert al mig de la paret.

0:33   Placeta. El camí es bifurca: el que davalla baixa a la carretera. El de pujada dreta es el que seguim que ens porta a Coll de Porc.
0:43   Trencall a la dreta ens portaria al Coll d'Agulles, seguim però a l'esquerra.

0:45   Arribem al peu de la impressionant paret del Bisbe
1:07   Font de Coll de Porc (Degotall aprofitat, arran mateix del camí, sota la part dels Frares

1:10   Coll de Porc (978 metres) camins en totes direccions. Deixem a la dreta un corriol  ens puja al pas dels ferros Travessa dels Frares. A l'esquerra cap el Montgròs.   Nosaltres seguim recta en lleugera baixada cap a la Font de l'esllavissada i el Pas Príncep, deixant a l'esquerra un corriol que ens portaria a la Cova de l'Arcada.
1:16   Pas de Príncep (965 metres). Entre Agulles. Anem seguint el camí en forta baixada i per llastres de roca i en entrar el bosc seguint baixant i deixem a l'esquerra.

1:25   Torrent de Lloro, ara en forta pujada seguim el camí ben fressat que ens porta.
1:34   Deixem a la dreta el camí que baixa del Coll d'Agulles. Avancem planerament amb tendència a baixar amb camí clar amb marfulls i bosc

1:36   Refugi Vicenç Barbé o d'Agulles (888 metres). Obert sempre servei de begudes, farmaciola d'urgència. Seguim deixant el refugi a la dreta per clap de pedra.

1:40   A l'esquerra deixem un camí que baixa al Bruc. Seguim en lleugera pujada.
1:45 A la dreta deixem el camí que en forta pujada arrenca el camí que travessa la Regió  de les Agulles.

1:46   Pas de la Portella (880 metres) a l'esquerra ens queda la portella Gran i a la dreta la Portella petita. Trau de roca que en fort pendent (tingueu cura en cas que la roca estigui mullada) en deixa desprès de baixar per llastres de roca i bosc el camí que ens durà al camí de la Cadireta.
2:01   Pista a la dreta cap a la Cadireta, seguim a l'esquerra.

2:03   Coll de Guirló seguim recta la pista.
2:06   Bifurcació a l'esquerra cap a Sant Pau Vell, seguim per la dreta.

2:11   Carena (775 metres).